arama motoru

21 Eylül 2013 Cumartesi

EV USULÜ İSKENDER KEBAP

 
 

Merhabalar, bugün tatil günü olduğu için, çocuklara iskender kebap yapayım dedim. Daha önce hazırlamış olduğum kebap etini buzluktan alıp alt rafa indirdim.Akşam artık, et kesilecek duruma gelmişti, başladım pişirmeye. Bu nefis tadı sizlerle paylaşmak istedim. Buyrun bakalım.


Malzemeler:

  • 2 büyük parça antrikot
  • 100 gr. kıyma
  • tuz, karabiber, kimyon
Sos malzemesi:
  • 1 dolu yemek kaşığı domates salçası
  • 50gr. tereyağ
  • tuz, karabiber
  • su ( etsuyu tercih edilir )
  • Üzerine tereyağ ve yoğurt
  • Sivribiber
etin sarılmış hali

Yapılışı:

  • Etler önlü arkalı tuzlanıp karabiberlenir.
  • Kıymaya yeterince tuz, kimyon ve karabiber eklenip yoğrulur.
  • 2 parça et yanyana konur, üzerine kıyma yayılır ve rulo şeklinde yuvarlanır.
  • Masaya önce streç flim, üzerine yağlı kağıt konup etler yerleştirilir ve birlikte sarılır.
  • Buzlukta dondurulur.
  • Diğer tarafta sos için bir tavaya tereyağ ile salça konarak kavrulur.
  • Üzerine su ilave edilerek kaynatılır.
  • tuz ve karabiber eklenir.
  • Kıvam olarak krep benzetmesini yapabiliriz.
  • Etler buzlu halde iken incecik kesilerek, hafif yağlanmış tavada kızartılır.
  • Tabaklara önce küp doğranmış ve tavada ısıtılmış  tırnak pideleri konarak üzerlerine sos dökülür.
  • Pişen etler ekmeklerin üzerine yerleştirilir, tereyağ ve sos gezdirilir.
  • Tabakların kenarına yoğurt ve kızartılmış biber konup servis yapılır.

5 yorum:

  1. Çok başarılı bir tarif olmuş teşekkür ederim. Denedim ve çok güzel oldu.

    YanıtlaSil
  2. Antrikottan kebabi babamda sever, Arka buttan yapta göreyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arka buttan yapılırsa sert olur. denemeyin

      Sil
  3. Bir önceki yorum finlandiyadan yapildi

    YanıtlaSil
  4. Halacim evde deneyecegim etler suan buzlukta. Bakalim ne olacak... Sirf kiymadan yaptim. Öptüm, ayla

    YanıtlaSil